النشره؛ دوما: هر گونه تجاوز آمریکا به سوریه با پاسخ روسیه مواجه خواهد شد

دوما دوما: هر گونه تجاوز آمریکا به سوریه با پاسخ روسیه مواجه خواهد شد

"مجلس دومای روسیه اعلام کرد که کلیه سیستم های دفاع هوایی این کشور که در سوریه مستقر است، در مقابل هر گونه تجاوز آمریکا بکارگرفته خواهند شد."

  

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از روزنامه النشره، مجلس دومای روسیه اعلام کرد که کلیه سیستم های دفاع هوایی این کشور که در سوریه مستقر است، در مقابل هر گونه تجاوز آمریکا بکارگرفته خواهند شد.

 

به نوشته النشره، روسیه و سوریه درباره استقرار مجموعه از سلاح دفاع هوایی ارتش روسیه در سوریه برای مدت زمان نامحدود به توافق رسیده بودند.

 

بنا بر این گزارش، طبق توافق صورت گرفته، پایگاه هوایی حمیمیم مرکز استقرار نیروهای روس خواهد بود که بدون مطالبه هیچ امتیازی توسط دمشق از آنها استفاده خواهند کرد.

 

در همین راستا هم «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره هرگونه حملات هوایی علیه مواضع ارتش سوریه و یا در مناطق تحت کنترل نیروهای دولت سوریه و دمشق به آمریکا و ائتلاف غربی هشدار داد.

 

«ایگور کوناشنکوف»  تأکید کرد که سامانه‌های موشکی دفاعی اس 300 و اس 400،‌ که در سوریه مستقر شده‌اند دارای برد و توان رزمی هستند که می‌تواند هر گونه هدف هوایی غیر منتظره و شناسایی‌نشده را هدف قرار دهد. کاربران و افراد روسی که این سامانه موشکی را هدایت می‌کنند، وقت آنچنانی برای تشخیص اهداف هوایی ندارند،‌ از همین رو واکنش‌ها ممکن است که فوری و آنی باشد.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد