وزیر نفت عربستان: ایران باید مانند سایر اعضای اوپک افزایش تولید را متوقف کند

وزیر نفت عربستان: ایران باید مانند سایر اعضای اوپک افزایش تولید را متوقف کند

خالد الفالح اعلام کرد اگر اوپک به توقف افزایش تولید تصمیم بگیرد، ایران نیز باید افزایش تولید را متوقف کند.

  به گزارش خبرچه به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، خالد الفالح -- وزیر نفت عربستان سعودی -- تاکید کرد اگر اوپک به توقف افزایش تولید تصمیم بگیرد، ایران نیز باید افزایش تولید را متوقف کند.


بر این اساس، وزیر نفت عربستان در گفتگوی  اختصاصی به سی ان ان درباره نشست اوپک گفت: ما در حالی وارد این نشست شدیم که احساس بسیاری خوبی درباره روند بازار جهانی نفت داشتیم و توازن عرضه و تقاضا در جهت خوبی قرار دارد. وی افزود: فکر می کنیم کار درست  این است که اوپک بازار را رصد کند و اجازه دهد این روند ادامه پیدا کند تا توازن مجدد دوباره برقرار شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما می توانید در اوپک با ایران همکاری داشته باشید با توجه به تنش ژئوپلیتیک در منطقه و جنگ های نیابتی  در منطقه و به ویژه اینکه ایران می خواهد ظرفیت تولید خود را به سطح قبل از تحریم ها یعنی بیش از چهار میلیون بشکه در روز تا مارس دوهزار و هفده برساند، پاسخ داد: کاری که ایران یا هر کشور دیگری انجام می دهد به خودشان مربوط می شود اما اگر منافعی در قرار دادن سقف برای تولید نفت اوپک وجود داشته باشد و تصمیم بر این باشد، در آن صورت ایران باید در این سقف مشارکت کند. وی افزود: اگر همه افزایش تولید را متوقف کنند، ایران نیز مثل دیگران متوقف خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد