کری وظریف در نیویورک فرآیند کاهش تحریم ها را بررسی خواهند کرد


پاتوق

وزیران خارجه امریکا و ایران روز جمعه در ملاقات خود در نیویورک ، فرآیند کاهش تحریم ها را طبق توافقنامه هسته ای با ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.
پاتوق ایرانیان  پاتوق سرای ایرانیان  پاتوق

  

به گزارش پاتوق و به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی روزانه خود این خبر را اعلام کرد.
بگفته وزارت خارجه امریکا ، در بحبوحه شکایت های تهران در مورد روند کند برخورداری از مزایای توافق هسته ای سال گذشته ایران ، کاهش تحریم های آمریکا روز جمعه در دستور کار مذاکرات وزیران خارجه امریکا و ایران قرار خواهد گرفت .
به گزارش خبرگزاری رویتزز از واشنگتن ، طبق توافقنامه هسته ای 14 نوامبر موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) ، ایران موافقت کرده است برنامه هسته ایش را در ازای کاهش تحریم های اقتصادی مهار کند.
جان کری وزیر خارجه امریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تصمیم دارند روز جمعه در نیویورک دومین ملاقات خود را طی هفته جاری انجام دهند.
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه در نشست روزانه اش با خبرنگاران گفت :' من کاملا انتظار دارم که آنها به مذاکره در باره فرایند کاهش تحریمها و حد و اندازه ای که بانک های خارجی و داخلی و همچنین موسسات داخلی و خارجی در حال ارزیابی گزینه هایشان طبق برجام هستند ، ادامه دهند. '
وی ادامه داد : نمایندگان وزارت خزانه داری که بر بسیاری از تحریم ها،نه تمام تحریم های آمریکا در مورد ایران نظارت دارند، در این ملاقات حضور ندارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد