نخستین دوره مسابقات ملی پرنده‌های بدون سرنشین در اراک برگزار می‌شود


پاتوق

 رئیس دانشگاه آزاد استان مرکزی در گفت‌و‌گو با تسنیم:
نخستین دوره مسابقات ملی پرنده‌های بدون سرنشین در اراک برگزار می‌شود
پاتوق سرای ایرانیان  پاتوق ایرانیان  پاتوق

  

 علیرضا نظام آبادی بااشاره به طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار داشت: واحد اراک به عنوان نخستین واحد دانشگاهی در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور در زمینه طراحی و ساخت پرنده های بدون سرنشین از 9سال پیش فعالیت های خود را آغاز کرده است.
وی افزود: این درحالیست که این دانشگاه تاکنون بیش از 4فروند هواپیما با کاربردهای مختلف طراحی و به طور موفقیت آمیز تست کرده است به طوری‌که این تیم در دو دوره مسابقات ملی پرنده های بدون سرنشین که در کشور برگزار شده جزء تیم های برتر در بین تمامی دانشگاه های کشور بوده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: این دانشگاه در نظر دارد حسب نگاه پژوهش محورانه و حمایت های ویژه مسئولان دانشگاه نخستین دوره مسابقات ملی پرنده های بدون سرنشین را در سال آتی برگزار کند که ثبت نام این دوره از مسابقات از فروردین ماه سال 95 آغاز شده است.
نظام آبادی اضافه کرد: ایجاد نخستین شرکت دانش بنیان هوانوردی در زمینه تولید و انبوه سازی پرنده‌های بدون سرنشین و سامانه‌های کاربردی در استان مرکزی از برنامه‌های دیگر این دانشگاه است.
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بااشاره به ساخت نمونه اولیه هواپیمای بدون سرنشین مرصاد 1 توسط تیم طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: پرنده مدرن و پیشرفته مرصاد1 که حاصل تجربیات چندین ساله این تیم و حسب نیازهای کشور به هواپیمایی با کارایی سریع، مطمئن و امن طراحی شده است.
وی افزود: این پرنده در مرحله تحقیقاتی بوده و نمونه اولیه آن در مقیاس یک چهارم نمونه واقعی و با استفاده از چوب بالسا، فوم سخت ساخته شده که در فضای این دانشگاه با موفقیت تست و به پرواز درآمد.
نظام‌آبادی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این پرنده می‌توان به قابلیت چند تکه شدن سریع بدنه و باز شدن تمامی قطعات و نصب مجدد آن در کمتر از 4 دقیقه، قابلیت جانمایی پرنده در کوله پشتی، قابلیت حمل وزن زیاد، قابلیت سلاح های سبک، داشتن 2 عدد دوربین پیشرفته و سیستم‌های ارسال تصویر و کنترل از راه دور با برد بلند و امنیت بالا نیز از دیگر ویژگیهای این پرنده به‌شمار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد