انتخاب ترامپ برای ایران بهتر از هیلاری کلینتون است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا را در قیاس با انتخاب «هیلاری کلینتون» به مراتب برای جمهوری اسلامی ایران بهتر و کم ضررتر خواند و از عربستان، قطر و اسرائیل به عنوان بازندگان بزرگ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یاد کرد.

محمد روحی صفت در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره تاثیری که پیروزی «دونالد ترامپ» بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا خواهد گذاشت، اظهار کرد: پیروزی غیر منتظره ترامپ یک تحول بزرگ در سیاست خارجی آمریکا به وجود می آورد. درست است که چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا نماینده جمهوریخواهان بود، ولی آنها حاضر نشدند از او حمایت کنند و ترامپ تقریبا مستقل وارد انتخابات آمریکا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود که تغییرات اساسی در آمریکا ایجاد خواهد کرد، لذا دنیا منتظر این است که ایالات متحده تغییرات عمده ای در داخل و سیاست خارجی اش داشته باشد، مثلا او گفته بود که چرا آمریکا باید به ناتو پول بدهد و کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن خودشان باید امنیت شان را تامین کنند.

این دیپلمات با اشاره به اینکه دامنه تغییرات سیاست خارجی آمریکا در زمان ترامپ به ما هم خواهد رسید، تصریح کرد: البته سیاست های ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون، برای جمهوری اسلامی به مراتب کم ضرر تر خواهد بود؛ چون هیلاری با اسرائیلی ها را بطه خوبی داشت، پول های هنگفتی از عربستان و قطر گرفته بود و طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع را در سوریه دنبال می کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که سیاست های ترامپ در مقابل ایران چگونه خواهد بود و ما در مقابل باید چطور رفتار کنیم، ادامه داد: این سیاست های هیلاری کلینتون و نزدیکی اش به صهیونیست ها و سعودی ها در حالی است که ترامپ چنین رویکردی ندارد و بر همین اساس می گویم که سیاست های او برای ما به مراتب کم هزینه تر خواهد بود. البته ما هم به ویژه در ابتدای آغاز به کار ترامپ باید مراقب رفتارمان در منطقه باشیم؛ چون بعد از آن ترامپ اینقدر مشکل ایجاد خواهد کرد که فرصتی برای ایجاد مشکل برای ما نخواهد داشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد