مهلت یک هفته ای فرماندار عجب شیر برای رفع مشکل فاضلاب بیمارستان و پادگان این شهر

فرماندار شهرستان عجب شیر با تعیین مهلت یک هفته ای برای رفع مشکل فاضلاب بیمارستان امام و پادگان این شهر گفت: اعتبار لازم برای اجرای فاضلاب این بیمارستان و پادگان تخصیص یافته و مسوولان شهرستان باید همکاری لازم با آب و فاضلاب شهری داشته باشند.

  سید شمس الدین مراثی روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به اینکه تاکنون برای رفع مشکل فاضلاب این بیمارستان و پادگان 230 میلیارد ریال هزینه شده، افزود: این بیمارستان برای وصل به شبکه فاضلاب شهری 100 متر و پادگان 400 متر فاصله دارند و برای تکمیل آن نیاز است که مسئولان با آب و فاضلاب شهری همکاری های لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد: از چند ماه پیش با مسئولان بهداشت شهرستان و بیمارستان امام خمینی عجب شیر برای رفع این معضل بهداشتی مکاتبه و مذاکره شده که متاسفانه نتیجه نداده است.
مراثی افزود: با اجرای این طرح از ورود فاضلاب به رودخانه‌ های شهرستان جلوگیری شده و گامی مهم برای حفظ محیط زیست این شهرستان برداشته می ‌شود.
فرماندار عجب شیر همچنین خواستار بازدید مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با سلامت مردم از جمله عرضه کنندگان مواد غذایی شد و افزود: سلامت مردم در اولویت اول امور قرار دارد لذا در این راه هرگونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ فردی قابل قبول نخواهد بود.
وی اظهار کرد: با توجه به معضلات بهداشتی این شهر در بخش های مختلف باید موارد و مشکلات بهداشتی به صورت بخشی و تخصصی در جلسات کارگروه بهداشتی بررسی و نظرات و مصوبات آن در جلسات بهداشت عمومی طرح و اجرایی شود.
مراثی با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری بر درمان، اهتمام ویژه مسوولان شهرستان برای تامین سلامت و امنیت غذایی در منطقه را خاطر نشان کرد و گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی باید ضمن برگزاری جلسات کارشناسی دقیق و هماهنگی با رسانه‌ها ، کارگاه ها ، کارخانجات ، مشاغل و افراد مرتبط با صنعت غذا، نسبت به مدیریت فرهنگ مصرف و آموزش همگانی در مورد سلامت غذایی اقدام کند.
فرماندار عجب شیر به توجه ویژه دولت یازدهم به بخش سلامت و بهداشت و اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت که در دولت تدبیر و امید کلید خورد ارائه خدمات مطلوب سلامت به مردم و کاهش مشکلات در این حوزه بود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد